Guildpact – Rozszerzenie Magic: The Gathering
Guildpact to drugie rozszerzenie w bloku Ravnicy w grze Magic: The Gathering, składające się z 165 kart. Premiera miała miejsce 3 lutego 2006 roku.
Gildie
Rozszerzenie wprowadza trzy nowe gildie, złożone z kart w dwóch kolorach:
- The Izzet League (czerwono/niebieska): Gildia ta składa się z czarnoksiężników i naukowców, którzy zajmują się magią i technologią w mieście Ravnica. Ich eksperymenty często mają nieprzewidywalne skutki.
- The Orzhov Syndicate (czarno/biała): Składa się z przedstawicieli szarej strefy. Jej struktura przypomina mafię, a władzę sprawują Duchy Patriarchów i Matriarchiń.
- The Gruul Clans (zielono/czerwona): Luźno powiązane klany, które sprzeciwiają się cywilizacji. Ich członkowie dążą do „Powrotu do natury” oraz czerpią przyjemność z walki.
Nowe mechaniki
- Haunt – zdolność gildii Orzhov.
- Replicate – zdolność gildii Izzet.
- Bloodthirst – zdolność gildii Gruul.
Dodatek wprowadza również pięć kart „enchantment” (Urok), które mogą wpłynąć na zasady gry. Karty te zawierają w nazwie wyraz Leyline i pozwalają na rozpoczęcie gry z nimi na stole, pod warunkiem, że mamy je w ręce na początku rozgrywki. Można je pokazać przeciwnikowi i położyć na stół bez płacenia kosztu, a czar ten nie może być skontrowany.
Linki zewnętrzne
Kategoria: Magic: The Gathering