Eurolot S.A.
Eurolot S.A. był polskim operatorem lotniczym, który świadczył usługi przewozowe w latach 1997–2015. Firma łączyła największe porty lotnicze w Polsce oraz oferowała połączenia międzynarodowe. Większościowym udziałowcem spółki był Skarb Państwa (62%).
Flota
Eurolot dysponował flotą samolotów turbośmigłowych ATR 72-200 oraz średniego zasięgu Bombardier Q400 i Embraer 175. Oferował także usługi czarterowe dla grup zorganizowanych, z pełnym zakresem usług cateringowych.
Historia
Spółka została założona 19 grudnia 1996 roku, z regularnymi rejsami uruchomionymi w 1997. W ciągu swojej działalności Eurolot modernizował flotę i zdobywał nagrody, w tym „Najlepszy Debiut w Biznesie 1998”. Po 2011 roku, linie zaczęły operować pod marką eurolot.com, realizując połączenia krajowe oraz międzynarodowe.
W 2012 roku Eurolot złożył zamówienie na nowe samoloty Bombardier Q400 w celu wymiany floty ATR. Mimo tego, od 2012 roku przewoźnik borykał się z problemami finansowymi, co doprowadziło do sprzedaży samolotów w 2014 roku i planów likwidacji. Ostatecznie, ostatni rejs odbył się 31 marca 2015 roku.
Kierunki lotów
Pod marką eurolot.com oferowano połączenia do wielu portów lotniczych w Polsce oraz Europie. Eurolot obsługiwał także loty czarterowe, wynajmując samoloty z wykwalifikowaną załogą.
Podsumowanie
Eurolot S.A. był znaczącym operatorem lotniczym w Polsce przez niemal 18 lat, jednak problemy finansowe i zmiany w strategii działalności przyczyniły się do jego likwidacji w 2015 roku.