Dzisiaj jest 25 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

EDT

Chcę dodać własny artykuł

Drzewa EDT w rozpoznawaniu obrazów

Drzewa EDT to struktury z zaetykietowanymi i skierowanymi krawędziami, wykorzystywane w metodach rozpoznawania obrazów. Ich system oparty jest na pięciu elementach, które tworzą gramatykę drzew EDT, oznaczoną jako B_{EDT} = (\Sigma, r, \Gamma, \beta, Z).

Elementy gramatyki drzew EDT

Gramatyka składa się z następujących komponentów:

  • \Sigma – zbiór etykiet krawędziowych, dzielący się na:
    • \Sigma_T – zbiór etykiet krawędziowych (terminalnych),
    • \Sigma_N – zbiór etykiet nieznanych.
  • \beta – zbiór produkcji, na przykład A \to b(vDtB),
  • \Gamma – zbiór etykiet krawędziowych,
  • Z – element nieznany.

Przykład generacji sceny

Proces generacji sceny w drzewach EDT można zobrazować przykładem:

A-(i) \to b(cDtB)-(2) \to b(vdtB)-(4) \to b(vdta(vD))-(2) \to (2) \to b(vdta(vd)).

Automat rozpoznający sceny

Automat rozpoznawania scen w gramatyce B_{EDT}, oznaczony jako \Lambda_{DFEDT}, definiowany jest jako:

\Lambda_{DFEDT} = (Q, \delta_1, \dots, \delta_n, f),
gdzie:

  • Q := \Sigma – \Sigma_T – zbiór stanów,
  • F – element nieznany,
  • \delta_a(r_1 A_1, \dots, r_{r(a)} A_{r(a)}) = (A, i) – funkcje przejścia.

Proces rozpoznawania sceny

Rozpoznawanie sceny przy użyciu automatu wygląda następująco:

(rp(b(vdta(vd))), \alpha) \to (\delta_b(vrp(d), trp(a(vd))), \alpha) \to … \to (A, 2421).

W powyższym ciągu następuje seria przejść, które prowadzą do końcowego rozpoznania stanu.