Dziki Łów
Dziki Łów, znany również jako Dzikie Łowy, to mitologiczny motyw rozpowszechniony w północnej, zachodniej i środkowej Europie, związany z religią Germanów, Celtów oraz Słowian. Opisuje on zjawisko przelotu grupy duchów, demonów, czarownic i innych nadprzyrodzonych istot, którym towarzyszą burze, pioruny oraz inne kataklizmy.
Charakterystyka
W skład Dziku Łowu wchodzą różne postacie, które poruszają się w powietrzu pod przewodnictwem lidera, którym może być:
- bóg
- demon
- legendarna postać, jak król Artur
- historyczna postać, jak Francis Drake
- możnowładcy skazani za swoje czyny
W Anglii przewodził mu Hern, a w innych kulturach podobne postacie mogły pełnić rolę przywódców. Dziki Łów często przedstawiany jest jako szybki i chaotyczny przelot, w którym uczestniczą różnorodne nadprzyrodzone istoty.
Motyw w grach komputerowych
Motyw Dzikiego Gonu pojawia się w kilku grach komputerowych, w tym:
- League of Legends – lokacja Wyspy Cienia oraz postacie takie jak Hecarim, Karthus, Viego i Thresh.
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – w serii gier stworzonych przez CD Projekt Red.
Podsumowanie
Dziki Łów to fascynujący motyw, który łączy różne tradycje folklorystyczne i mitologiczne, a jego obecność w popkulturze, szczególnie w grach, świadczy o jego trwałym wpływie na wyobraźnię. Jest on przykładem zjawisk, które łączą elementy legendarnych opowieści z nowoczesnymi narracjami.
Kategorie
- Istoty i stworzenia folklorystyczne
- Łowiectwo
- Mityczne istoty
- Mitologia celtycka
- Mitologia nordycka
- Mitologia germańska
- Średniowieczne legendy