Historia i opis pojazdu
Daewoo Nexia, zaprezentowana w 1994 roku na salonie motoryzacyjnym w Pekinie, była zmodernizowaną wersją modelu LeMans. Pojazd charakteryzował się nowym, wyrazistym pasem przednim oraz zmienioną tylną częścią nadwozia. Nexia była dostępna w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana.
Sprzedaż
Nexia była sprzedawana na różnych rynkach pod różnymi nazwami, m.in. jako Daewoo Cielo w Korei Południowej, a w Ameryce Południowej jako Daewoo Heaven. W Polsce sprzedaż rozpoczęła się w 1995 roku, a import prowadziła firma Ticar.
Wersje wyposażeniowe
- GL
- GLE
- GLX
Pojazd standardowo wyposażono w barwione szyby, składane tylne siedzenia, zdalnie sterowaną klapę bagażnika oraz instalację radiową. Dodatkowo oferowano przednie światła przeciwmgłowe, klimatyzację i elektryczne szyby.
Dane techniczne
Nexia była napędzana silnikami czterosuwowymi, czterocylindrowymi, umieszczonymi poprzecznie z przodu. Oferowano dwa warianty silnika o pojemności 1498 cm³: SOHC i DOHC, z osiągami od 12,2 do 12,5 sekundy do 100 km/h oraz prędkościami maksymalnymi do 175 km/h.
Układ przeniesienia napędu
Nexia była wyposażona w pięciobiegową manualną skrzynkę biegów, z opcją czterobiegowej automatycznej skrzyni w niektórych wersjach. W układzie przeniesienia napędu zastosowano jednostkę sprzęgła sterowaną mechanicznie lub hydraulicznie.
Układ kierowniczy i zawieszenie
Układ kierowniczy oparty był na zębatkowej przekładni, a w wersjach GLE i GLX zastosowano wspomaganie hydrauliczne. Zawieszenie przednie było typu MacPherson, natomiast tylne miało konstrukcję pół niezależną.
Uzbecka wersja Nexii
Produkcja uzbeckiego wariantu Nexii rozpoczęła się w 1996 roku. Model ten, dostępny tylko jako 4-drzwiowy sedan, był eksportowany do krajów byłego ZSRR. Seryjne wyposażenie obejmowało m.in. klimatyzację i radio CD.
Restylizacje
Nexia przeszła dwie główne modernizacje w 2002 i 2008 roku, zyskując nową stylistykę oraz dodatkowe wyposażenie.
Koniec produkcji
Produkcja Nexii zakończyła się w grudniu 2016 roku, a model został zastąpiony przez Ravon Nexia R3.
Silniki
- L4 1.5l G15MF
- L4 1.5l A15MF