Command and Conquer: Red Alert
Command and Conquer: Red Alert to druga część serii gier Command & Conquer, wydana w 1996 roku przez Westwood Studios. Gra, uznawana za pionierską w gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), zyskała popularność dzięki wciągającej fabule, filmowym przerywnikom oraz muzyce, w tym ikonicznemu utworowi „Hell March” autorstwa Franka Klepackiego.
Podstawowe informacje
- Gatunek: RTS
- Tryby gry: jednoosobowy, wieloosobowy
- Platformy: DOS, Windows, PlayStation
- Wymagania sprzętowe: Pentium 60 MHz, 8 MB RAM
- Język: angielski, polski
- Kategorie wiekowe: ESRB: Teen (T), PEGI: 12+
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości, w której Albert Einstein buduje wehikuł czasu, aby zapobiec II wojnie światowej. Cofając się do 1924 roku, spotyka Adolfa Hitlera i sprawia, że ten znika, co prowadzi do zmiany w historii. W rezultacie Związek Radziecki pod rządami Józefa Stalina staje się głównym zagrożeniem dla demokratycznych państw Europy.
W 1950 roku Stalin atakuje Europę, co prowadzi do powstania sojuszu przeciwko ZSRR, dowodzonego przez generała Günthera von Eslinga oraz Nicosa Stavrosa. Gra oferuje dwa alternatywne zakończenia w zależności od wyboru gracza.
Możliwe zakończenia
- Alianci: Po ciężkich walkach Alianci odzyskują kontrolę nad Europą i pokonują Sowietów, zabijając Stalina. Fabuła kontynuuje się w Command & Conquer: Red Alert 2.
- Sowieci: Armia Czerwona zwycięża, podbijając Wielką Brytanię. Stalin zostaje otruty przez swoją kochankę Nadię, co prowadzi do przejęcia władzy przez Kane’a i Bractwo NOD.
Obsada
Alianci
- Arthur Roberts jako marszałek Günther von Esling
- Barry Kramer jako generał Nikos Stavros
- Lynne Litteer jako komandos Tanya
- John Milford jako Albert Einstein
Sowieci
- Eugene Dynarski jako Józef Stalin
- Andrea C. Robinson jako Nadia
- Alan Terry jako generał Gradenko
- Craig Cavanah jako generał Gieorgij Kukow
- Joseph D. Kucan jako Kane
Podsumowanie
Command and Conquer: Red Alert to ikona gier RTS, która wprowadziła innowacyjne elementy fabularne i technologiczne, wpływając na rozwój gatunku. Gra stała się fundamentem dla wielu kolejnych tytułów w serii.