Reklama
Dzisiaj jest 9 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Click!

Click! – Historia Czasopisma

„Click!” to polski dwutygodnik, a później miesięcznik, który ukazywał się od 2000 roku do marca 2009 roku. Był wydawany przez wydawnictwo Bauer i koncentrował się na grach komputerowych, technice oraz rozrywce. Początkowo redagowany przez Aleksandrę Cwalinę, od 2001 roku na czoło redakcji wysunęli się Piotr Moskal i Jacek Piekara.

Reklama

W 2005 roku nastąpiła zmiana w zespole redakcyjnym, a nowym naczelnym został Tymon Smektała. W 2008 roku czasopismo przyjęło bardziej poważny wizerunek, zbliżając się do stylu „Komputer Świat Gry”. W 2009 roku z powodu kryzysu gospodarczego oraz spadku sprzedaży, wydawnictwo postanowiło zawiesić tytuł. Ostatni numer w formie drukowanej ukazał się jako 4/2009, a numer 5/2009 został opublikowany wyłącznie w wersji elektronicznej.

Redakcja i Publikacje

W „Click!” publikowali znani dziennikarze, w tym:

Reklama
  • Andrzej Cwalina
  • Artur Dąbrowski
  • Krzysztof Grudzień
  • Maciej Jurewicz
  • Grzegorz Młodawski
  • Wielu innych

Warszawska redakcja wydawała również dwumiesięcznik „Fantasy” oraz „Click! Konsole”. Czasopismo często publikowało tematyczne numery poświęcone popularnym tytułom gier, takim jak „Harry Potter” czy „Half-Life 2”.

Dodatek do Magazynu

Do każdego wydania dołączano różnorodne dodatki, w tym:

  • Płyty z pełnymi wersjami gier (na CD, DVD i DVHD)
  • Serię „Click! Klasyki” poświęconą klasycznym grom komputerowym
  • Gadżety, takie jak naklejki i plakaty

Nakład i Rozpowszechnianie

„Click!” charakteryzował się średnim nakładem jednorazowym, a jego sprzedaż była płatna. Wartości nakładów w latach 2000-2009 prezentują się następująco:

  • 2000: 147111 egz.
  • 2005: 96520 egz.
  • 2009: 70434 egz.

Podsumowanie

„Click!” był jednym z ważniejszych polskich czasopism o grach komputerowych, które miało znaczący wpływ na rynek rozrywkowy w Polsce. Jego historia zakończyła się w 2009 roku, jednak pozostaje w pamięci wielu graczy.

Reklama
Reklama