BZFlag
BZFlag to gra typu open source, stworzona przez Chrisa Schoenemana, a obecnie rozwijana przez Tima Rikera i zespół programistów. Gra polega na rywalizacji czołgów na arenach i jest dostępna na wiele platform, w tym systemy operacyjne IRIX, GNU/Linux, *BSD, Windows, macOS oraz konsole Xbox, PlayStation 2 i Nintendo GameCube.
Gra oferuje wyłącznie tryb wieloosobowy i osiągnęła 1 milion pobrań z SourceForge.net. W 2009 roku na platformie dostępnych było około 300 serwerów, a liczba zarejestrowanych graczy wynosiła około 19 000, chociaż większość serwerów umożliwia grę bez rejestracji. Silnik gry oparty jest na bibliotece OpenGL.
Rozgrywka
W BZFlag gracze sterują czołgami na serwerach, nazywanych mapami. Głównym celem gry jest zniszczenie przeciwników, z różnymi celami w zależności od wybranego serwera. Wyróżniamy cztery główne style gry:
- FFA („Free For All”) – celem jest zniszczenie innych czołgów.
- CTF („Capture The Flag”) – w tym stylu drużyny starają się zdobyć flagę przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy.
- RC („Rabbit Chase”) – jeden gracz jest „króliczkiem”, który ucieka przed innymi, zdobywając punkty za zniszczenie przeciwników.
- KOTH („King Of The Hill”) – gracz musi utrzymać się na arenie przez 30 sekund, aby zdobyć tytuł „Króla Góry”.
Typowe wersje
Typowa instalacja BZFlag składa się z trzech aplikacji:
- BZFlag – aplikacja klienta.
- BZFS – aplikacja do hostowania serwerów.
- BZAdmin – konsola administracyjna.