Dzisiaj jest 11 lutego 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Bulwar Peryferyjny Paryża

Chcę dodać własny artykuł

Bulwar Peryferyjny Paryża

Bulwar Peryferyjny Paryża to dwujezdniowa droga o długości 35,04 km, zbudowana w latach 1956–1973. Stanowi śródmiejską obwodnicę Paryża, oddzielając centrum miasta od przedmieść. Droga ma cztery pasy ruchu w każdą stronę, a w niektórych miejscach pięć. Wzdłuż bulwaru znajduje się 23 tunele, w tym dwa najdłuższe, o długości 580 m.

Informacje ogólne

Bulwar Peryferyjny jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem arterii we Francji, z codziennym natężeniem wynoszącym od 104 do 262 tys. pojazdów. Około 10% jego nawierzchni ma właściwości redukujące hałas. Mimo że spełnia parametry autostrady, nie jest klasyfikowany jako autostrada ani droga ekspresowa, co ogranicza wprowadzenie zmian w organizacji ruchu.

Szczególne zasady ruchu

  • Prędkość maksymalna ograniczona do 70 km/h (od 10 stycznia 2014).
  • Pojazdy wjeżdżające na Bulwar mają pierwszeństwo przed pojazdami już na nim, co wynika z lokalnych uwarunkowań.

Bramy

Węzły drogowe łączące Bulwar z innymi trasami nazywane są „bramami”. Sześć z nich stanowi węzły początkowe autostrad.

Historia

Budowa Bulwaru rozpoczęła się w 1956 roku, a zakończyła w 1973. W 2004 roku zainstalowano pierwsze fotoradary, a ich liczba wzrosła do ośmiu w 2005 roku.

Statystyka

Podstawowe dane dotyczące Bulwaru Peryferyjnego:

  • Długość: 35,04 km
  • Szerokość: 35 m
  • Całkowita liczba wjazdów/zjazdów: 156
  • Łączna liczba fotoradarów: 16
  • Powierzchnia w wykopie: 40% trasy

Galeria

W galerii znajdują się zdjęcia ilustrujące Bulwar Peryferyjny oraz jego elementy, takie jak telefony alarmowe i zasady ruchu.

Linki zewnętrzne