Łącznik autostradowy Innsbruck West
Łącznik autostradowy Innsbruck West jest częścią autostrady Brenner (A13) w Austrii, która stanowi kluczowy odcinek trasy europejskiej E45. Łączy Innsbruck z przełęczą Brenner i prowadzi dalej do Modeny we Włoszech.
Historia i znaczenie
Autostrada Brenner została zbudowana w latach 60. XX wieku jako jedna z pierwszych autostrad przystosowanych do trudnych warunków górskich. Jest to najważniejsza część trasy z Monachium do Modeny, a przełęcz Brenner, która kończy ten odcinek, była już używana w czasach rzymskich jako istotny szlak handlowy w Alpach.
Trasa i infrastruktura
Autostrada zaczyna się na węźle Amras w Innsbrucku, z dodatkowym połączeniem przy węźle Wilten, który znajduje się 3 km na wschód. Dla kierowców przyjeżdżających z Salzburga i Monachium, początek A13 znajduje się właśnie w tym węźle.
Most Europabrücke
- Długość: 1837 m
- Wysokość najwyższego filaru: 146 m
- Największa wysokość mostu nad dnem doliny: 190 m
Most Europabrücke, zbudowany w 1963 roku, był najwyższym mostem w Europie do 2004 roku. Jest to kluczowy element infrastruktury autostrady.
Opłaty drogowe
Przejazd od węzła Patsch-Igls do granicy włoskiej wiąże się z opłatą. Punkt poboru opłat znajduje się przy węźle Schönberg im Stubaital.
Autostrada Brenner jest nie tylko ważnym szlakiem komunikacyjnym, ale także inżynieryjnym osiągnięciem w trudnym terenie górskim.