Reklama
Dzisiaj jest 9 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) było jednostką pomocniczą, utworzoną na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 roku. Z dniem 25 maja 2018 roku, przekształcono je w Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Reklama

Opis

Strukturę i zasady działania Biura regulował statut nadany przez Prezydenta RP w dniu 10 października 2011 roku. Biuro miało za zadanie realizację kompetencji Generalnego Inspektora, określonych w przepisach prawa. Siedziba Biura znajdowała się w Warszawie, w biurowcu Intraco I przy ul. Stawki 2, a jego pracami kierował dyrektor.

Struktura organizacyjna

Biuro składało się z dwóch głównych typów komórek:

Reklama
  • Komórki merytoryczne:
    • Departament Prawny
    • Departament Skarg
    • Departament Inspekcji
    • Departament Rejestracji Zbiorów Danych Osobowych
    • Departament Informatyki
  • Komórki obsługowe:
    • Departament Organizacyjno-Administracyjny
    • Dział Finansowy
    • Pion Ochrony
    • Stanowisko do Spraw Pracowniczych
    • Zespół Prasowy

GIODO miał również możliwość powoływania komisji jako organów pomocniczych, w celu opiniowania i doradztwa w zakresie określonych zadań.

Przypisy

GIODO to kategoria nieistniejących urzędów centralnych w Polsce, mająca na celu ochronę danych osobowych obywateli.

Reklama
Reklama