Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) było jednostką pomocniczą, utworzoną na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 roku. Z dniem 25 maja 2018 roku, przekształcono je w Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).
Opis
Strukturę i zasady działania Biura regulował statut nadany przez Prezydenta RP w dniu 10 października 2011 roku. Biuro miało za zadanie realizację kompetencji Generalnego Inspektora, określonych w przepisach prawa. Siedziba Biura znajdowała się w Warszawie, w biurowcu Intraco I przy ul. Stawki 2, a jego pracami kierował dyrektor.
Struktura organizacyjna
Biuro składało się z dwóch głównych typów komórek:
- Komórki merytoryczne:
- Departament Prawny
- Departament Skarg
- Departament Inspekcji
- Departament Rejestracji Zbiorów Danych Osobowych
- Departament Informatyki
- Komórki obsługowe:
- Departament Organizacyjno-Administracyjny
- Dział Finansowy
- Pion Ochrony
- Stanowisko do Spraw Pracowniczych
- Zespół Prasowy
GIODO miał również możliwość powoływania komisji jako organów pomocniczych, w celu opiniowania i doradztwa w zakresie określonych zadań.
Przypisy
GIODO to kategoria nieistniejących urzędów centralnych w Polsce, mająca na celu ochronę danych osobowych obywateli.