Dzisiaj jest 23 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Arkona (gra fabularna)

Arkona – Książkowa Gra Fabularna

Arkona to polska gra fabularna, która zadebiutowała w 2003 roku dzięki wydawnictwu S. Print. Fabuła osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości Europy w roku 966, gdzie Mieszko odrzuca chrzest, co prowadzi do podziału kontynentu na dwa obozy: chrześcijan i pogan.

Wybór Strony i Postaci

Gracze mają możliwość wyboru między dwoma frakcjami:

  • Słowianie (pogan)
  • Chrześcijanie (Niemcy, Czesi, Duńczycy)

Decyzja ta wpływa na dostępne profesje oraz rasy postaci. W grze dostępne są następujące rasy:

  • ludzie (tylko dla chrześcijan)
  • wiły
  • dziwożony
  • krzaty
  • stolemy – potomkowie Peruna

Magia i Wiedza

W grze występują istotne różnice w dostępie do magii i wiedzy:

  • Chrześcijanie nie mają dostępu do magii, ale mogą korzystać z różnych dziedzin wiedzy, takich jak chirurgia.
  • Słowianie mogą korzystać z magii i mają 6 głównych bóstw. Dodatkowo mają możliwość przechodzenia do świata Niwii, zamieszkanego przez demony.

Podsumowanie

Arkona to unikalna gra fabularna, która łączy elementy fantasy z polskim folklorem, oferując graczom różnorodne możliwości i bogate tło fabularne.