Aphalon – Polski System RPG
Aphalon to jeden z pierwszych systemów RPG stworzonych przez polskich autorów, wydany w 1995 roku. Gra charakteryzuje się skomplikowaną mechaniką oraz czasochłonnym systemem rozliczania walk. Mimo swojego wieku, nie doczekała się kontynuacji.
Świat Aphalonu
Akcja gry toczy się w rozległej krainie zamieszkiwanej przez różnorodne rasy, w tym:
- ludzi
- elfy (podzielone na różne grupy, takie jak Aquade, Nerekai i Avatari)
- półelfy
- krasnoludy
- karły (przypominające hobbitów)
- barharów (futerkowe stworzenia)
W Aphalonie występuje bogaty bestiariusz z różnorodnymi stworzeniami.
Najważniejsze Krainy
W świecie Aphalonu wyróżniają się następujące krainy:
- Asmaghoria – królestwo ludzi
- Bomborgia – prymitywna kraina czarnoskórych
- Edheldur – niebezpieczne królestwo elfów Aquade
- Edhelion – górska dolina zamieszkana przez elfy Avatari
- Gorhon – królestwo ludzi, znane z beztroski
- Gormia – malownicza puszcza zamieszkana przez ludzi
- Glordon – bogaty kraj kupców i arystokracji
- Grgx – wulkaniczna kraina orków
- Khanhanarak – królestwo krasnoludów w Dzikich Górach
- Morotan – tajemnicze królestwo pełne ruin
- Nondor – królestwo żeglarzy
- Orgon – kraj małych, walczących księstewek
- Pelvan – kraina prymitywnego narodu
- Rowons – największy kraj w Aphalonie
- Simirion – kraj ludzi długowiecznych
- Tumal – zbuntowana prowincja Asmaghorii
- Vraran – zimny kraj pasterzy
System i Profesje
Aphalon oferuje bogaty system niezależnych bogów (zwanych Innymi), języków, religii oraz frakcji, gildii i stowarzyszeń dla graczy. Do wyboru jest 10 profesji:
- awanturnik
- barbarzyńca
- bard
- kupiec
- mag
- mnich
- tropiciel
- uzdrowiciel
- wojownik
- złodziej
Profesje magiczne wyróżniają się szerokim wachlarzem czarów oraz interesującymi możliwościami rozwoju postaci.