Reklama
Dzisiaj jest 9 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Agencja interaktywna

Agencja Interaktywna

Agencja interaktywna to firma reklamowa, która specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu strategii mających na celu budowę wizerunku przedsiębiorstw w Internecie. Działa na podstawie założeń marketingowych dostarczonych przez klienta.

Reklama

W 2017 roku całkowite wydatki na marketing agencji interaktywnych w Polsce wyniosły 2,69 miliarda złotych. Najwięcej środków, bo 409 milionów złotych w 2018 roku, przeznaczono na reklamę w branży farmaceutycznej.

Usługi Agencji Interaktywnych

Agencje interaktywne oferują szeroki wachlarz usług, w tym:

Reklama
  • projektowanie stron internetowych
  • tworzenie systemów e-commerce i B2B
  • e-marketing i konsulting internetowy
  • przygotowanie oraz obsługę kampanii reklamowych
  • hosting
  • SEM i SEO
  • pozycjonowanie stron internetowych
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych

Celem tych działań jest zwiększenie widoczności klientów w sieci oraz kreowanie profesjonalnego wizerunku poprzez publikowanie wartościowych treści, które są dystrybuowane przez różne kanały komunikacyjne do odpowiednich odbiorców. Przedsiębiorstwa oferujące tak różnorodne usługi określa się mianem agencji full-service.

Różnice z Agencjami Public Relations

Warto zaznaczyć, że agencje interaktywne różnią się od agencji public relations, które prowadzą działania E-PR. Pomimo zbieżnych celów, stosują one różne narzędzia i metody działania.

Etymologia

Nazwa „agencja interaktywna” pochodzi od łacińskiego słowa interactus, które oznacza „czyn wzajemny”. W kontekście agencji odnosi się to do jednoczesnego odbierania i reagowania na informacje.

Reklama
Reklama