Reklama
Dzisiaj jest 10 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

ADOM

Przegląd „Ancient Domains of Mystery”

„Ancient Domains of Mystery” (ADOM) to klasyczna gra roguelike stworzona przez Thomas’a Biskupa. Została wydana po raz pierwszy w 1994 roku i szybko zdobyła popularność dzięki swojej głębi, złożoności oraz unikalnemu połączeniu elementów RPG i strategicznych.

Reklama

Fabuła

Gra osadzona jest w fantastycznym świecie Ancardia, gdzie gracz wciela się w postać bohatera w poszukiwaniu przygód, skarbów oraz walki z potworami. Głównym celem jest zdobycie artefaktu znanego jako „Ultimate Artifact”, co wiąże się z pokonaniem licznych przeciwników oraz eksplorowaniem rozległych lochów i krain.

Mechanika gry

ADOM wyróżnia się procedurally generated dungeons, co oznacza, że każdy nowy świat generowany jest losowo, co zwiększa replayability. Gra oferuje różnorodne klasy postaci oraz rasy, co pozwala na dużą swobodę w tworzeniu bohatera. Elementy, które mają znaczenie w grze to:

Reklama
  • Eksploracja: Gracz odkrywa nowe obszary mapy i walczy z potworami.
  • Rozwój postaci: Doświadczenie zdobywane za pokonywanie wrogów oraz wykonywanie zadań pozwala na rozwój umiejętności.
  • Zarządzanie zasobami: Gracz musi dbać o zdrowie, jedzenie oraz ekwipunek.

Wydania i aktualizacje

Od momentu swojej premiery, ADOM doczekał się wielu aktualizacji, które wprowadzały nowe funkcje, poprawki oraz ulepszenia graficzne. W 2012 roku wydano wersję graficzną, co przyciągnęło nowych graczy. Gra jest dostępna na różne platformy, w tym Windows, macOS oraz Linux.

Podsumowanie

„Ancient Domains of Mystery” to gra, która łączy w sobie elementy RPG i roguelike, oferując graczom unikalne doświadczenia. Dzięki rozbudowanej mechanice, różnorodnym klasom postaci oraz losowo generowanym światom, ADOM pozostaje popularny wśród miłośników gier niezależnych.

Reklama
Reklama