Dzisiaj jest 11 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Fala krytyki wobec Cinkciarz.pl. Klienci alarmują o zagrożeniu utraty środków

Internetowy kantor wymiany walut Cinkciarz.pl znalazł się w ogniu krytyki ze strony swoich klientów, którzy domagają się wypłaty środków. W ostatnim czasie do redakcji „Faktu” zgłosił się pan Krzysztof z Niepołomic, który również ma kłopoty z odzyskaniem zainwestowanych 10 tys. zł. Zdecydowaliśmy się zainterweniować i zwróciliśmy się do kantoru z prośbą o wyjaśnienia. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że cała sytuacja została zmanipulowana, a firma Cinkciarz.pl określiła to mianem „jawnego zamachu na legalnie funkcjonujące przedsiębiorstwo”.

Wielkie kontrowersje w Cinkciarz.pl

Od kilku tygodni działania Cinkciarz.pl budzą poważne zastrzeżenia. Firma, która działa na rynku od lat i jest członkiem organizacji SWIFT, zmaga się z coraz większą liczbą skarg. Klienci, w tym znane osobistości takie jak aktorka Anna Dereszowska oraz prezenter telewizyjny Karol Strasburger, zgłaszają problemy z wypłatami. Wiele z osób poszkodowanych twierdzi, że niby wszystkie formalności są załatwione, ale pieniądze wciąż nie trafiają na ich konta. Pan Krzysztof, 42-letni czytelnik „Faktu”, również jest w trudnej sytuacji z opóźnionymi wypłatami.

Historia pana Krzysztofa

Krzysztof podzielił się z nami swoją frustracją dotyczącą trwających od 11 października 2023 roku problemów z wypłatą z portfela Cinkciarz.pl. Mimo licznych prób kontaktu, jego pieniądze ciągle nie zostały przekazane. „Ostatni raz rozmawiałem z infolinią trzy tygodnie temu, gdzie zapewniono mnie, że mój przelew zostanie zrealizowany” — relacjonuje pan Krzysztof.

Pan Krzysztof korzystał z usług kantoru przez wiele lat, nie napotykając większych trudności. „Złożyłem reklamację, na którą odpowiedziano, że wszystko odbywa się zgodnie z regulaminem, a opóźnienia są uzasadnione. Przeprosiny, które otrzymałem, nie miały jednak wpływu na rozwiązanie mojego problemu” — mówi. Po 20 latach życia w Anglii wrócił do Polski i postanowił wymienić 2 tys. funtów na bieżące wydatki, co odpowiada kwocie ponad 10 tys. zł, która teraz jest zablokowana. „Boję się, że mogę je stracić” — dodaje z troską.

Reakcja Cinkciarz.pl

W związku z sytuacją pana Krzysztofa postanowiliśmy skontaktować się z przedstawicielami kantoru, aby uzyskać więcej informacji o statusie wypłat. W odpowiedzi otrzymaliśmy oświadczenie, w którym Cinkciarz.pl przeprasza swoich klientów za opóźnienia, tłumacząc, że realizacja transakcji została wstrzymana z powodu „bezpodstawnej blokady kont firmowych”. „Pracujemy nad przywróceniem pełnej funkcjonalności” — podała firma.

Warto zaznaczyć, że decyzja Komisji Nadzoru Finansowego doprowadziła do utraty licencji przez Cinkciarz.pl, która już złożyła odwołanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Równocześnie Prokuratura Regionalna w Poznaniu prowadzi własne postępowanie w tej sprawie.

Cinkciarz.pl iformuje, że „zablokowane konta są aktem nadużycia”, a ich decyzja jest niezgodna z prawem. Wskazują, że dotyczy to nie tylko interesów ich firmy, ale także stabilizacji finansowej setek pracowników i prawie miliona klientów.

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie