Dzisiaj jest 18 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Egzamin ósmoklasisty a powodzianie – wyjaśnienia ministra edukacji

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Bydgoszczy, Minister Edukacji Natalia Nowacka rozwiała wątpliwości dotyczące zwolnienia uczniów z terenów dotkniętych powodzią z egzaminu ósmoklasisty. Podkreśliła, że młodzież ta nie miała żadnych długotrwałych przerw w nauce, które mogłyby uzasadniać takie decyzje.

Czasy, które się zmieniają

Na pytanie dotyczące ewentualnych ulg dla ósmoklasistów, minister odnosiła się do wypowiedzi rzeczniczki praw dziecka, która sygnalizowała możliwość wystąpienia w tej sprawie do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Nowacka stwierdziła, że przerwy edukacyjne spowodowane powodziami były krótkie, maksymalnie dwutygodniowe, a w ich trakcie uczniowie mieli dostęp do nauczania zdalnego. „Nie było sygnałów z żadnej szkoły o potrzebie zwolnienia z egzaminu” – dodała.

Wsparcie dla potrzebujących

Minister zaznaczyła, że w przypadku, gdy uczniowie z obszarów dotkniętych katastrofą zgłoszą potrzebę dodatkowych zajęć, będą mogli liczyć na wsparcie ze strony dyrekcji szkół oraz lokalnych kuratoriów. „Nie ma podstaw do tego, by ci uczniowie czuli się traktowani nierówno. Egzaminy powinny być równe i powszechne dla wszystkich” – podkreśliła Nowacka. Dodała, że nie zgłaszano jakichkolwiek postulatów dotyczących zwolnienia z egzaminów, co tylko potwierdza, że sytuacja edukacyjna uczniów z terenów powodziowych nie jest aż tak dramatyczna, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

W kontekście ostatnich wydarzeń, warto zadać sobie pytanie, czy takie podejście ministerstwa jest wystarczające, aby wspierać młodzież w trudnych sytuacjach. Edukacja to nie tylko nauka, ale i sposób na radzenie sobie z życiowymi wyzwaniami. W obliczu kryzysu nie powinno się zapominać o emocjonalnym wsparciu uczniów, którzy wciąż muszą stawić czoła nie tylko wyzwaniom edukacyjnym, ale i osobistym związanym z życiem w cieniu katastrofy.

W miarę trwania trudnych czasów, istotne jest, by wszyscy zaangażowani w system edukacyjny wykazywali się wrażliwością na potrzeby i obawy uczniów, niezależnie od okoliczności, w jakich przyszło im żyć.

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie