W tragicznym zdarzeniu, które miało miejsce na ul. Woronicza w Warszawie, dwie kobiety straciły życie. Kierowca, poruszający się z nadmierną prędkością, najpierw potrącił pieszą na przejściu, a następnie uderzył w przystanek pełen pasażerów. Kilka miesięcy po tym tragicznym incydencie zapadła kluczowa decyzja, o którą apelowano od dłuższego czasu.
DRAMAT NA UL. WORONICZA
W sierpniowy poranek tego roku, około godz. 10.30, warszawiacy zostali zszokowani tragicznym wypadkiem. Policja otrzymała zgłoszenie o zdarzeniu, w wyniku którego kierowca SUV-a potrącił kobietę przechodzącą przez pasy, a potem wjechał w przystanek. Na miejscu śmierć poniosła 48-letnia piesza, a 65-letnia kobieta zmarła po przewiezieniu do szpitala. Kierowca okazał się trzeźwy, jednak jego prędkość znacznie przekraczała dozwoloną.
POSTĘP W SPRAWIE BEZPIECZEŃSTWA
Prokuratura postawiła 45-letniemu kierowcy zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, a sąd przedłużył mu areszt na kolejne dwa miesiące. W wyniku wypadku zintensyfikowała się debata na temat bezpieczeństwa na ul. Woronicza, gdzie wcześniej miały miejsce inne tragiczne zdarzenia. Okolica zajezdni autobusowej potęguje niebezpieczeństwo, szczególnie gdy kierowcy nie ustępują miejsca autobusom. Mieszkańcy wskazywali na pilną potrzebę zamontowania sygnalizacji świetlnej w tym miejscu.
DECYZJA O SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ
Już w 2017 roku uznano to przejście za szczególnie niebezpieczne i zalecano wprowadzenie sygnalizacji. Radna Monika Czerniewska, która wielokrotnie apelowała o zmiany, podkreśliła po wypadku, że straciła nadzieję na realizację postulatów. Dopiero teraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Woronicza i Spartańskiej.
Firmy mają czas do 2 grudnia na składanie ofert, a wykonawca, który zostanie wybrany, będzie musiał zrealizować projekt w ciągu 150 dni. Drogowcy przyznają, że sygnalizacja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa pieszych, a samo przejście zostanie przesunięte bliżej skrzyżowania, co również zostało wcześniej postulowane.
PLANOWANA ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU
W ramach planu przebudowy zaplanowano również zmianę organizacji ruchu na ul. Woronicza. Po zakończeniu remontu, na skrzyżowaniu pozostanie tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost, a skrajne pasy będą służyły do skrętów. Dopiero za skrzyżowaniem jezdnia znów się rozszerzy do dwóch pasów. Przy tej okazji przewidziano również zwężenie wjazdu na ul. Spartańską.