Dzisiaj jest 19 września 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Brzescy policjanci zatrzymują kolejną osobę oszusta „na pracownika banku” – nowe informacje w sprawie bezpieczeństwa finansowego

Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą brzeskiej komendy, prowadzący śledztwo w sprawie oszustwa dotyczącego 36-letniej mieszkanki powiatu brzeskiego, która straciła ponad 90 tysięcy złotych, w porozumieniu z łódzkimi funkcjonariuszami, zatrzymali na terenie Łodzi 21-letnią obywatelkę Ukrainy zamieszaną w ten przestępczy proceder.

SPRAWCA OSZUSTWA ZATRZYMANY

W toku dochodzenia brzescy policjanci zgromadzili dowody, które ujawniły, że młoda kobieta, mieszkająca na terenie Łodzi, współpracując z innymi oszustami, udostępniła im swój rachunek bankowy. Dzięki temu część pieniędzy zdobytych w wyniku oszustwa trafiła na jej konto. Po wpłynięciu środków, 21-latka dokonała szeregu wypłat z bankomatów, co umożliwiło transfer gotówki. Zatrzymanie miało miejsce 26 sierpnia br. Kobieta usłyszała zarzuty związane z oszustwem. Prokurator zastosował wobec niej środki zapobiegawcze, w tym dozór Policji oraz zakaz opuszczania terytorium Polski, powiązany z odbiorem paszportu. Za popełnione przestępstwo grozi jej kara do 8 lat pozbawienia wolności.

KONTYNUACJA ŚLEDZTWA

Sprawa ma charakter rozwojowy, a policjanci nadal ustalają kolejne osoby zaangażowane w ten proceder, nie wykluczając dalszych zatrzymań.

OSTRZEŻENIE PRZED OSZUSTAMI TELEFONICZNYMI

Pragniemy zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo związane z oszustami podszywającymi się pod funkcjonariuszy policji lub pracowników banków. Numery telefonów, które można znaleźć na stronach internetowych instytucji, mogą być nadużywane przez przestępców w tzw. spoofingu. Zachowujcie czujność w przypadku, gdy na ekranie telefonu wyświetli się nieznany numer.

CZYNNIKI WZBUDZAJĄCE CZUJNOŚĆ

Warto zwrócić uwagę na:

  • Zagraniczny akcent lub błędy językowe w rozmowie.
  • Emocjonalny ton rozmówcy, groźby oraz presja na szybkie działanie.
  • Prośby o podanie wrażliwych danych osobowych.

JAK SIĘ CHRONIĆ PRZED OSZUSTWAMI TELEFONICZNYMI?

Aby uchronić się przed oszustwami, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • Unikaj działania pod wpływem presji i nacisków rozmówcy.
  • Jeśli rozmowa wydaje się podejrzana, rozłącz się natychmiast i samodzielnie zadzwoń do instytucji, wpisując numer zaufania.
  • Skonsultuj się z bliskimi w przypadku niepokojącej sytuacji.
  • Bądź czujny na nieścisłości w informacjach oraz nietypowe prośby.
  • Nie udostępniaj nikomu swoich wrażliwych danych oraz haseł.
  • Unikaj pobierania aplikacji na polecenie rozmówcy.
  • Nie dokonuj wypłat ani przelewów w wyniku namów ze strony dzwoniącego.

Źródło: Polska Policja

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie