Oszustwo, które mogłoby zniechęcić do dalszych zakupów w sieci, znowu dało o sobie znać. Gorąca informacja o przyznanej nagrodzie w wysokości 25 tysięcy złotych za korzystanie z popularnego portalu sprzedażowego przyciągnęła uwagę pewnej gorzowianki. Niestety, zamiast oczekiwanej wygranej, kobieta stała się ofiarą przestępców.
FAŁSZYWE OBIECANKI I UTRATA PIENIĘDZY
Na początku rozmowy telefonicznej, przybysza z drugiej strony linii zapewnił, że należy zainstalować specjalną aplikację, by odebrać obiecaną nagrodę. Jak się można domyślić, był to tylko pułapka. Po zainstalowaniu aplikacji oszuści zyskali dostęp do konta bankowego pokrzywdzonej, co zakończyło się transferem kilku tysięcy złotych oraz dodatkową zaciągniętą pożyczką. Finalnie gorzowianka straciła aż 7500 złotych.
OSTRZEŻENIE DLA CZYTELNIKÓW
Póki co, policja przyjęła zawiadomienie o oszustwie, ale to nie zmienia faktu, że przestępcy znów pokazali pazurki. Funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim przypominają o konieczności zachowania ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi. Obiecanki cacanki? Lepiej brać je z przymrużeniem oka. Warto pamiętać, że zbliżający się okres świąteczny sprzyja jeszcze większej aktywności oszustów. Każda informacja o „szybkich zarobkach” czy „niespodziewanych nagrodach” powinna budzić nasze wątpliwości.
CHWILA REFLEKSJI MOŻE URATOWAĆ OSZCZĘDNOŚCI
Niech codzienny pośpiech nie zatrze w nas krytycznego myślenia. Zamiast szybko klikać i podejmować decyzje, zróbmy krok w tył i przemyślmy sprawę. Czasami kilka minut zastanowienia może uchronić nas przed poważnymi kłopotami finansowymi. Nie dajmy się zastraszyć, lecz działajmy z rozwagą!
Komisarz Grzegorz Jaroszewicz, Komenda Miejska Policji w Gorzowie Wielkopolskim.
Źródło: Polska Policja