Dzisiaj jest 18 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Oszustka na rynku opon zimowych – policja przestrzega przed niebezpiecznymi transakcjami

„`html

Codziennie policjanci otrzymują nowe zgłoszenia od osób, które stały się ofiarami internetowych oszustów. Mimo wielkich starań oraz licznych ostrzeżeń, przestępcom wciąż udaje się uszczuplić konta ofiar. Co gorsza, nie wymyślają oni nowoczesnych metod, lecz polegają na braku ostrożności swoich ofiar, które często nieświadomie ujawniają swoje dane logowania czy podają kody BLIK. Przykłady mieszkańców Lubina, którzy stracili 600 i blisko 1000 złotych, są dowodem na to, że nieostrożność może prowadzić do poważnych konsekwencji. Czy można było tego uniknąć? Oczywiście! Przeczytaj ten komunikat, przekaż go znajomym i chroń się przed oszustami!

OSZUSTWA W INTERNECIE – CO MOŻEMY ZROBIĆ?

Zaniżone ceny produktów, fałszywe opinie czy żądanie przedpłaty – internetowi złodzieje stosują różne techniki, aby wyłudzić nasze pieniądze. Ostatnio dwaj mieszkańcy Lubina padli ofiarą takiej machiny oszustw. Pierwszy mężczyzna, pragnąc kupić opony, natrafił na ogłoszenie, które wydawało się atrakcyjne. Po skontaktowaniu się ze sprzedającą, otrzymał link do rzekomej platformy sprzedażowej. Strona była wizualnie podobna do oryginalnej, co ułatwiło oszustwo. Mężczyzna zalogował się, podał dane do wysyłki i opłacił zamówienie przez BLIK. Niestety, nie otrzymał ani potwierdzenia, ani informacji o wysyłce. Gdy zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, było już za późno.

INNE OBLICZE OSZUSTWA

W drugim przypadku 39-letni sprzedawca opon również doświadczył manipulatorów. Po wystawieniu przedmiotu na sprzedaż nawiązała z nim kontakt kobieta, która oświadczyła, że sama opłaci kuriera. Wkrótce otrzymał tajemniczy e-mail oraz telefonat od rzekomej pracownicy firmy kurierskiej, informujący go o zablokowaniu jego „skrzynki”. Po manipulativej rozmowie, mężczyzna, nieświadomy zagrożenia, przekazał dane swojej karty oraz rzekomy kod weryfikacyjny. W efekcie stracił niemal 1000 złotych.

DO CZEGO TO PROWADZI?

Czy można było zapobiec obu tym sytuacjom? Oczywiście! Zasada ostrożności i nieudostępniania danych osobowych w sieci powinny być podstawą każdej transakcji. Wzywamy do czujności! Jeśli sprzedajecie Państwo przedmioty przez portale zakupowe, bądźcie ostrożni. Jeśli potencjalny kupujący prosi o kody BLIK czy loginy do konta bankowego, to wyraźny sygnał, że coś jest nie tak! Udostępnianie takich informacji to najprostsza droga do utraty pieniędzy, podczas gdy w normalnej transakcji to Państwo powinni otrzymać gotówkę, a nie oddać swoje oszczędności. Zachęcamy do weryfikacji prowadzonej korespondencji oraz do zachowania rozwagi!

asp. szt. Monika Kaleta
Źródło: KPP w Lubinie
asp. szt. Sylwia Serafin
tel. 601 974 322

„`

Źródło: Polska Policja

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie