Niemal połowa Polaków, którzy nabywają artykuły sportowe, ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Wzrost aktywności fizycznej przekłada się na rosnącą wartość krajowego rynku produktów sportowych, który w latach 2023–2028 ma się rozwijać średnio o 6 proc. rocznie – wynika z analizy PMR.
ZAINTERESOWANIE TECHNOLOGIĄ W ARTYKUŁACH SPORTOWYCH
Polscy klienci coraz intensywniej poszukują technologicznych nowinek w produktach outdoorowych. Marki, takie jak Columbia Sportswear, koncentrują się na innowacjach i patentach. Niedawno otwarto w Warszawie nowy monobrandowy sklep tej firmy w centrum handlowym Westfield Mokotów, co podkreśla wzrastające zainteresowanie marką.
Rafał Tyszkiewicz, country manager na Polskę w Columbia Sportswear, zauważa, że rynek artykułów sportowych oraz odzieży outdoorowej znacząco się rozwinął po pandemii COVID-19. Wzrost aktywności na świeżym powietrzu był naturalną reakcją na ograniczenia w czasie izolacji. Polska wyróżnia się na tle Europy pod względem rozwoju sprzedaży online; jak ocenia Tyszkiewicz, polski rynek e-commerce artykułów sportowych ma wyższy udział w sprzedaży w porównaniu do innych krajów na Starym Kontynencie.
PANDEMIA A WZROST SPRZEDAŻY
Badania wskazują, że podczas pandemii koronawirusa sprzedaż internetowa artykułów sportowych wzrosła o niemal 50 proc., co uczyniło internet głównym kanałem dystrybucji, z udziałem na poziomie blisko 36 proc. w 2020 roku. Po znacznym wzroście sprzedaży w 2021 roku rynek obecnie wykazuje tendencję do stabilnego rozwoju, a prognozy PMI przewidują utrzymanie średniorocznego wzrostu na poziomie 6 proc. do 2028 roku.
Z badania przeprowadzonego przez Nationale-Nederlanden wynika, że co piąty Polak codziennie angażuje się w aktywność fizyczną, a czworo na dziesięciu robi to kilka razy w tygodniu. Najczęściej wybieranymi formami są spacery, nordic walking i jazda na rowerze. Interesujący jest również fakt, że ponad jedna czwarta Polaków przeznacza rocznie do 200 zł na produkty związane ze sportem, a co piąty z nich wydaje powyżej 1 tys. zł.
NOWE SKLEPY I INNOWACJE
Columbia, która w tym roku obchodzi 30-lecie swojej działalności w Europie, zainaugurowała w październiku swój drugi monobrandowy sklep w Polsce – w warszawskiej galerii handlowej Westfield Mokotów. Sklep o powierzchni 125 mkw. zarządzany jest przez franczyzowego partnera Sportroom, który od 2019 roku współpracuje z marką w Zakopanem.
Tyszkiewicz podkreśla znaczenie obecności na rynku oraz bliskiego kontaktu z konsumentami, zwracając uwagę na innowacyjne produkty marki. Columbia Sportswear dysponuje ponad 250 patentami, stając się jednym z liderów innowacji w branży odzieży outdoorowej. Polscy konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na nowoczesne technologie w produktach sportowych, co czyni Columbię jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w tej dziedzinie.
REWOLUCYJNE TECHNOLOGIE
W sezonie jesień-zima 2024 Columbia wprowadza nową technologię Omni-Heat Arctic, która wykorzystuje energię słoneczną do zatrzymywania ciepła, czerpiąc inspiracje z mechanizmu, w jaki niedźwiedzie polarne zachowują ciepło w trudnych warunkach. Dodatkowo, popularne technologie, takie jak Omni-Heat Reflective i Omni-Heat Infinity, mają za zadanie poprawić termoregulację, zapewniając ciepło przy różnym poziomie aktywności.
Innowacyjnym rozwiązaniem w ofercie marki jest membrana Outdry Extreme, która redukuje wagę odzieży, zwiększa wydajność odprowadzania wilgoci oraz eliminuje potrzebę dodatkowej warstwy zewnętrznej, co czyni kurtki lżejszymi i bardziej funkcjonalnymi.