Pomyliliśmy się podczas przelewu bankowego? Nie ma co panikować, jeśli działamy szybko. Możliwe jest cofnięcie transakcji, ale kluczowy jest czas. Operacja ta jest wykonalna tylko wtedy, gdy bank jeszcze jej nie zrealizował.
SPÓŹNIONY PRZELEW – TO MOŻE BYĆ RATUNEK
Przelewy bankowe są realizowane o określonych porach i w różnych instytucjach finansowych. Jeżeli nasza transakcja nie zdążyła „załapać się” do danej sesji wychodzącej, mamy szansę na jej anulowanie, co potwierdza serwis Geek Week.
CZAS NA INFOLINIĘ!
Przygotuj się na to, że trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość – nie ma drogi na skróty. Niezbędna będzie rozmowa z konsultantem infolinii banku. W takiej sytuacji placówka skontaktuje się z odbiorcą przelewu, wzywając do zwrotu przesłanej kwoty. Jednak, jeśli ten brak odzewu, nadawca zostaje na lodzie, zmuszony do podjęcia kroków prawnych.
KONIECZNOŚĆ KONTAKTU Z ODBIORCĄ
W momencie gdy cofnięcie przelewu staje się niemożliwe, jedynym rozwiązaniem jest bezpośredni kontakt z osobą, która otrzymała nasze środki. W końcu, kto wie, może obdarowany okaże się na tyle ludzki, by zwrócić pieniądze? W przeciwnym razie pozostanie nam jedynie złożenie sprawy w sądzie. Cóż, kto by pomyślał, że w świecie bankowości online czeka nas tyle emocji i potencjalnych komplikacji!
Życzymy powodzenia i oby takie sytuacje zdarzały się jak najrzadziej. W końcu lepiej być mądrym przed szkodą, niż po jej doznaniu.
Źródło/foto: Onet.pl
wutzkohphoto / Shutterstock