Intermarché
Intermarché to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych, prowadzona przez niezależnych przedsiębiorców z Grupy Muszkieterów. Obecnie sklepy tej sieci znajdują się w czterech krajach Europy, a w Polsce funkcjonują 230 placówki. Pierwszy sklep w Polsce został otwarty w Zielonej Górze w 1997 roku. Hasło reklamowe sieci brzmi: Intermarché – Świeżo. Tanio. Z optymizmem.
Charakterystyka
Sklepy Intermarché występują w dwóch formatach, w zależności od powierzchni:
- Intermarché Super: sklepy o powierzchni powyżej 750 m², oferujące około 15 000 artykułów.
- Intermarché Contact: sklepy do 749 m², z asortymentem wynoszącym około 12 000 artykułów.
Większość sklepów dysponuje własnym rozbiórem mięsa, a niektóre z nich mają także wędzarnie i piekarnie. Oprócz znanych marek, w ofercie dostępne są produkty marki własnej z certyfikatem Selection.
Historia
- 1969: Powstanie pierwszego sklepu we Francji pod marką EX Offices de distribution.
- 1972: Zmiana marki na Intermarché.
- 1996: Uruchomienie Bazy Muszkieterów w Poznaniu.
- 1997: Otwarcie pierwszego sklepu Intermarché w Polsce.
- 2002: Uruchomienie pierwszej stacji paliw w Polsce przy Intermarché.
- 2005: Otwarcie setnego sklepu Intermarché w Polsce.
- 2008: Rozpoczęcie trzech programów społecznych: Place Zabaw – Muszkieterowie, Konwój Muszkieterów oraz Oddaj Krew – Uratuj Życie.
Stacje paliw
Intermarché posiada ponad 1700 stacji paliw w Europie, w tym 62 w Polsce, które działają od 2002 roku. Główne dostawcy paliwa w Polsce to Orlen PetroCentrum oraz Gaspol.