Dzisiaj jest 18 października 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Oszustwo na wielką skalę: mężczyzna stracił 85 tysięcy złotych przez zaufanie do fałszywego inwestora

28-letni mężczyzna z Nowej Soli padł ofiarą oszustwa, tracąc aż 85 tysięcy złotych po tym, jak uwierzył fałszywemu pracownikowi banku. Przekonany, że doszło do włamania na jego konto, zdecydował się na zaciągnięcie kredytu, aby uniknąć rzekomego cyberatakującego.

NOWA METODA OSZUSTA

Oszuści nieustannie inventaryzują nowe sposoby na wyłudzanie pieniędzy. Mając na celu przełamanie zabezpieczeń kont w mediach społecznościowych, podszywają się pod ich właścicieli. W niektórych przypadkach, pseudopracownik banku przeprowadza tzw. „weryfikację” rozmówcy, zdobywając przy tym wrażliwe informacje, jak imię, nazwisko, numer PESEL, login oraz hasło do aplikacji bankowej. Tego typu dane umożliwiają nie tylko kradzież oszczędności, lecz również zaciąganie kredytów na niekorzyść ofiary.

JAK DO TEGO DOSZŁO?

We wtorek, 8 października, ofiara odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował go o rzekomym włamaniu na konto i konieczności wniesienia kredytu. Ulegając naciskom „konsultanta”, 28-latek zaciągnął kredyt, a następnie wypłacone pieniądze przelał na konto oszusta. Zrealizował wszystkie polecenia naciągacza, co w efekcie doprowadziło do utraty kwoty 85 tysięcy złotych.

OSTRZEŻENIE I ZASADY OSTROŻNOŚCI

Opisany incydent to kolejne oszustwo w regionie, które potwierdza rosnącą liczbę przypadków tzw. „oszustw na pracownika banku”. Dlatego apelujemy do wszystkich o zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Oszuści doskonale manipulują rozmową, aby zdobyć jak najwięcej cennych informacji. W kontaktach z nieznajomymi zawsze kieruj się zasadą ograniczonego zaufania. Po rozmowie z podejrzaną osobą, natychmiast rozłącz się i skontaktuj się ze swoim bankiem w celu weryfikacji tożsamości rozmówcy. W razie wątpliwości warto również udać się osobiście do placówki bankowej, aby rozwiać wszelkie niejasności. Stosując kilka zasad, możemy skutecznie ochronić nasze oszczędności.

Pamiętaj, że:

  • Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy.
  • Policja nie dzwoni, aby informować o prowadzonych działaniach mających na celu ujęcie przestępcy.
  • W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, po prostu rozłącz się.
  • Nigdy nie działaj pod presją czasu lub emocji.
  • Jak najszybciej powiadom Policję o takim zdarzeniu, dzwoniąc pod numer 112.

aspirant Justyna Sęczkowska-Sobol
Komenda Powiatowa Policji w Nowej Soli.

Źródło: Polska Policja

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie