Dzisiaj jest 19 października 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Wrocław: oszustwo bankowe – kobieta straciła niemal 140 tys. złotych na „bezpieczny rachunek”

Wrocław, miasto o urokliwych uliczkach i bogatej historii, znów wystawiło na próbę czujność swoich mieszkańców. Ostatnio jeden z ich współobywateli padł ofiarą oszustwa, które wciąż szokuje swoją bezwzględnością. Pomimo licznych apeli policji oraz kampanii społecznych, które ostrzegają przed takimi zagrożeniami, przestępcy nadal zbierają żniwo w postaci gotówki i emocji ofiar.

OSZUSTWO METODĄ „NA PRACOWNIKA BANKU”

Stosowane przez oszustów metody operacyjne są niezwykle podobne i wyrafinowane. Oto kolejny przykład, w którym 43-letnia wrocławianka straciła niemal 140 tysięcy złotych. Sprawca, podszywając się pod pracownika banku, zadzwonił do kobiety, twierdząc, że jej środki są zagrożone. Aby je „uratować”, musiała przelać pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku. Wiele osób po otrzymaniu tego typu telefonu może poczuć niepokój, co jednak nie usprawiedliwia tragicznych decyzji, które podejmują w takiej chwili.

CZY CZYJŚ GŁOS JEST WYSTARCZAJĄCĄ GWARANCJĄ?

Oszukańcze schematy, które wciąż zaskakują, przypominają, że ostrożność powinna być na porządku dziennym. Wrocławianka, po rozmowie z wierzącym w swoje kłamstwa „pracownikiem banku”, udała się do najbliższej placówki i dokonała przelewu. Szybko jednak zorientowała się, że została oszukana, i zrezygnowała z dalszych wpłat. Tego rodzaju historia staje się przestrogą dla wszystkich – każdy powinien pamiętać, że nie można ufać każdemu, kto dzwoni i prosi o przelanie pieniędzy.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

Aby uniknąć podobnych tragedii w przyszłości, warto zawsze weryfikować tożsamość rozmówcy. Nie bójmy się zadawać pytań, a także dzwonić do banku, aby potwierdzić takie informacje. Istotne jest również, by nigdy nie przekazywać poufnych danych, takich jak login czy hasło do bankowości internetowej, nieznanym osobom. Nawet gdy rozmówca nazywa się „przedstawicielem banku”, konieczna jest ostrożność – prawdziwy pracownik instytucji finansowej nigdy nie poprosi o taką informację.

Pamiętajmy, że bezdenna naiwność może nas kosztować nasze oszczędności, a kilka minut poświęconych na weryfikację informacji może uratować nas przed utratą ciężko zarobionych pieniędzy. W dobie, gdy cyfrowe oszustwa rozprzestrzeniają się jak wirus, bądźmy czujni i nie dajmy się złapać w sidła przestępców. W końcu przez chwilę nieuwagi możemy stracić wszystko.

st. asp. Aleksandra Pieprzycka
Źródło: KMP we Wrocławiu
mł. asp. Rafał Jarząb
tel. 693 403 817

Źródło: Polska Policja

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie