Dzisiaj jest 22 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł
Z policyjnych kronik
Z policyjnych kronik

Oszuści podszywają się pod pracowników banku, zaciągając wysokie kredyty na dane klientów

Oszustwo w Nowym Sączu – rozmycie granic między zaufaniem a naiwnością.

Fałszywy pracownik banku

Mężczyzna, dzwoniąc do mieszkanki Nowego Sącza, podszył się pod pracownika instytucji finansowej. Pretekstem do oszustwa było anulowanie rzekomego kredytu. W efekcie, kobieta przekazała mu poufne informacje, co pozwoliło przestępcy na zaciągnięcie trzech kredytów na łączną wartość 123 tys. złotych. Obecnie policja prowadzi działania wyjaśniające tę sprawę, jednocześnie apelując do wszystkich o zachowanie ostrożności.

Jak to się zaczęło?

Kilka dni temu mieszkanka Sądecczyzny odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawiał się jako pracownik banku. Twierdził, iż ktoś chce w jej imieniu zaciągnąć kredyt, a aby temu zapobiec, musi zainstalować na swoim telefonie aplikację do zdalnej pomocy. Przestraszona kobieta uległa namowom rozmówcy i postąpiła zgodnie z jego instrukcjami. Poinformowano ją, że ma czekać na kontakt ze strony Policji, aby zgłosić próbę oszustwa.

Szokująca prawda

Kiedy żadna pomoc nie nadeszła, kobieta postanowiła samodzielnie skontaktować się z bankiem. Wówczas odkryła, że padła ofiarą oszustwa. Dzięki aplikacji, którą zainstalowała, oraz formularzowi, który wypełniła, fałszywy pracownik uzyskał dostęp do jej wrażliwych danych. Wykorzystując te informacje, zaciągnął kredyty na znaczne sumy.

Apel Policji – bądź czujny!

Mieszkanka Sądecczyzny natychmiast zgłosiła sprawę policji. Mundurowi apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych oraz oferują kilka cennych wskazówek, jak nie dać się oszukać:

  • Bądź ostrożny podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi, nawet gdy deklarują się jako pracownicy banku.
  • Chroń swoje dane osobowe, w tym numery telefonów.
  • Nie instaluj nieznanych aplikacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości internetowej. Znakiem ostrzegawczym powinny być próby nakłaniania do zainstalowania dodatkowego oprogramowania.
  • Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w bankowości online, nawet jeśli rozmówca twierdzi, że jest pracownikiem banku.
  • Nie przesyłaj kodów BLIK ani nie autoryzuj transakcji, których nie inicjowałeś.
  • Nie otwieraj przesłanych linków od nieznanych nadawców.
  • W przypadku podejrzenia oszustwa, niezwłocznie powiadom Policję.

Nie dajmy się zwieść! Ostrożność jest kluczem do ochrony naszych finansów.

Źródło: Polska Policja

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie