Dzisiaj jest 24 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

No logo

Chcę dodać własny artykuł

No Logo – książka kanadyjskiej dziennikarki Naomi Klein, opublikowana po raz pierwszy w grudniu 2000 roku, a w Polsce w 2004 roku przez wydawnictwo Świat Literacki.

Tematyka

Książka koncentruje się na problematyce brandingu i jest uznawana za manifest ruchu alterglobalistycznego. Klein analizuje nieetyczne działania dużych korporacji, takich jak Microsoft, Nike i McDonald’s. Publikacja dzieli się na cztery główne rozdziały:

  • No Space
  • No Choice
  • No Jobs
  • No Logo

Ideologie

Wiele idei przedstawionych w książce ma swoje korzenie w sytuacjonizmie, radykalnym ruchu społeczno-artystycznym, który powstał w późnych latach pięćdziesiątych XX wieku.

Odbiór

Książka zainspirowała Thom Yorke’a i Jonny’ego Greenwooda z zespołu Radiohead do stworzenia albumu Kid A.