Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia to model samochodu osobowego klasy średniej, produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1962−1978. Charakteryzuje się sportowym stylem oraz różnorodnymi wersjami nadwoziowymi, w tym sedanami, coupe i kabrioletami.
Historia
Produkcja modelu rozpoczęła się w 1962 roku, a jednym z najpopularniejszych wariantów był Giulia 1600 TI, który osiągał prędkość maksymalną 165 km/h. W 1963 roku wprowadzono ulepszoną wersję oznaczoną jako Super z mocniejszym silnikiem. Silniki w modelach Giulia były wykonane z lekkich stopów, a ich konstrukcja obejmowała mokre tuleje cylindrowe i wał korbowy podparty na 5 łożyskach.
Dane techniczne
Giulia 1600 TI
- Nadwozie: 2-drzwiowe, 5-miejscowe
- Silnik: 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
- Pojemność skokowa: 1570 cm³
- Moc maksymalna: 92 KM przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 5-biegowa synchroniczna
- Prędkość maksymalna: 165 km/h
- Zużycie paliwa: 7,5 – 13,5 l/100 km
- Wymiary: 4140 mm (długość) x 1560 mm (szerokość) x 1430 mm (wysokość)
- Masa własna: 1060 kg
Giulia Sprint GT
- Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe
- Silnik: 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
- Pojemność skokowa: 1557 cm³
- Moc maksymalna: 106 KM przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 5-biegowa synchroniczna
- Prędkość maksymalna: 175 km/h
- Wymiary: 4090 mm (długość) x 1570 mm (szerokość) x 1320 mm (wysokość)
Podsumowanie
Alfa Romeo Giulia to ikona motoryzacji lat 60. i 70., łącząca elegancję z sportowymi osiągami. Model ten, w wielu wersjach nadwoziowych, pozostaje symbolem włoskiej inżynierii i designu.