PKP Intercity ogłosiło, że likwidacja pociągów kategorii Twoje Linie Kolejowe (TLK) może nastąpić w latach 2027-2030. Obecnie w rozkładzie kursuje o osiem pociągów TLK mniej niż w poprzedniej edycji rozkładu.
Modernizacja taboru
W komunikacie przekazanym PAP, spółka podkreśliła, że nieustannie inwestuje w nowy oraz modernizowany tabor, który wzbogaca kategorię Intercity (IC). „Zwiększając dostępność nowoczesnych wagonów, wycofujemy najstarsze jednostki należące do TLK, które w miarę możliwości przeznaczamy do dalszej modernizacji” – zaznacono.
Wygaszanie kategorii TLK
PKP Intercity wyjaśnia, że wycofywanie najstarszych wagonów prowadzi do naturalnego wygaszania kategorii TLK. Połączenia obsługiwane dotąd przez TLK są systematycznie zamieniane na te realizowane w ramach IC. Ceny biletów w kategoriach TLK i IC są porównywalne.
Różnice w komforcie
Główna różnica między pociągami TLK a IC dotyczy komfortu podróży. W składach IC kursują nowe oraz zmodernizowane wagony, a także nowoczesne zespoły trakcyjne. „Pociągi kategorii IC wyposażone są w klimatyzację oraz wzmacniacze sygnału Wi-Fi. Pasażerowie mają również dostęp do gniazdek do ładowania telefonów i laptopów. Informacja pasażerska jest kluczowa, dlatego w pojazdach znajdują się wyświetlacze z informacjami o zbliżających się stacjach” – dodała spółka.
Statystyki i przyszłość
Aktualnie na trasach kursuje 46 pociągów TLK, podczas gdy w poprzednim rozkładzie było ich 54. Jednocześnie wzrosła liczba pociągów IC do 359, w porównaniu do 303 przed 15 grudnia 2024 roku. „Na podstawie istniejących i planowanych kontraktów, przewidujemy, że całkowita likwidacja TLK może nastąpić w latach 2027-2030” – podała spółka.
PKP Intercity, jako największy operator kolejowy w Polsce, zapewnia transport między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi. W ubiegłym roku przewiozły one 78,5 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu do roku 2022. Do 2030 roku planują zwiększenie tej liczby do niemal 90 milionów rocznie w ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 miliardów złotych w nowoczesny tabor i infrastrukturę.
Źródło/foto: Interia