PKP Intercity zakłada, że do likwidacji pociągów w kategorii Twoje Linie Kolejowe (TLK) może dojść w latach 2027-2030. Obecnie w rozkładzie jazdy znajduje się o osiem składów TLK mniej niż w ubiegłym roku.
W informacji przekazanej przez spółkę podkreślono, że PKP Intercity nieustannie inwestuje w nowy oraz modernizowany tabor, który wzbogaca kategorię Intercity (IC).
„Wraz z zwiększoną dostępnością nowego taboru, najstarsze wagony kursujące w ramach TLK są sukcesywnie wycofywane z użytku. W miarę możliwości są przeznaczane do dalszej modernizacji” – zaznaczono w komunikacie.
„Wycofywanie najstarszych wagonów prowadzi do naturalnego wygasania kategorii TLK. Połączenia, które dotychczas obsługiwały te pociągi, są zastępowane przez składy IC. Ceny biletów na pociągi IC są na poziomie cen TLK” – dodano.
Warto dodać, że podstawowa różnica między kategorią TLK a IC tkwi w komforcie podróży. Pociągi IC wyposażone są w nowoczesne i zmodernizowane wagony oraz nowoczesne zespoły trakcyjne.
„Pociągi te są klimatyzowane, posiadają wzmacniacze sygnału Wi-Fi oraz gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Bardzo istotne dla pasażerów są także systemy informacyjne, takie jak wyświetlacze pokazujące nadchodzące stacje” – podkreślono.
Aktualnie na trasach obsługiwanych przez TLK kursuje 46 pociągów, podczas gdy w poprzednim rozkładzie ich liczba wynosiła 54. Natomiast liczba pociągów IC wzrosła do 359, w porównaniu do 303 przed grudniem 2024 roku.
„Na podstawie istniejących i przewidywanych kontraktów, PKP Intercity przewiduje całkowitą likwidację kategorii TLK w przedziale 2027-2030” – poinformowała spółka.
PKP Intercity to największy krajowy operator kolejowy, który łączy duże miasta oraz popularne miejsca turystyczne, a także umożliwia podróż po Europie.
W ubiegłym roku pociągi PKP Intercity przewiozły 78,5 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu do roku poprzedniego oraz o 33% w stosunku do roku 2022. Do 2030 roku spółka planuje zwiększić liczbę pasażerów do niemal 90 milionów rocznie. Strategia „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zakłada inwestycje w nowoczesny tabor i infrastrukturę na poziomie 27 miliardów złotych.
Źródło/foto: Interia