RollerCoaster Tycoon
RollerCoaster Tycoon to symulator wesołego miasteczka, stworzony przez MicroProse pod kierownictwem Chrisa Sawyera, a wydany przez Hasbro Interactive 22 marca 1999 roku na platformę Windows oraz Xbox. Gra łączy elementy strategii w czasie rzeczywistym i zarządzania ekonomicznego.
Opis gry
W grze gracz ma za zadanie samodzielnie projektować i zarządzać wesołym miasteczkiem. Kluczowe elementy rozgrywki obejmują:
- Budowanie atrakcji, takich jak kolejki górskie i domy strachów.
- Zarządzanie finansami, w tym ustalanie cen biletów i wynagrodzeń pracowników.
- Dbanie o rozwój techniczny i zadowolenie klientów.
Głównym celem jest osiągnięcie wysokiej popularności i rentowności miasteczka.
Dodatki
Do gry wydano dwa rozszerzenia:
- RollerCoaster Tycoon: Gold (2002)
- RollerCoaster Tycoon: Deluxe (2003)
Wymagania sprzętowe
- Pentium 200 MMX
- 32 MB RAM
- CD-ROM 8X
- 50 MB wolnego miejsca na twardym dysku
- Karta graficzna z 2 MB pamięci i akceleracją
- Karta dźwiękowa zgodna z Windows 95
- DirectX 5.0
Przypisy
Gra jest uznawana za jedną z klasycznych symulacji, która zyskała dużą popularność i stała się fundamentem dla kolejnych części serii.