Historia Hummera
Sprzedaż luksusowych wersji cywilnych Humvee, znanych jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Pierwszy cywilny model został stworzony na specjalne zamówienie Arnolda Schwarzeneggera. Wersje cywilne różniły się od wojskowych przede wszystkim wnętrzem, które dostosowano do codziennego użytku, dodając m.in. pasy bezpieczeństwa, zagłówki i halogenowe oświetlenie. Możliwość zakupu dodatkowego wyposażenia, takiego jak klimatyzacja czy skórzane siedzenia, przyciągnęła wielu klientów. Wersja cywilna miała 12-woltową instalację elektryczną, podczas gdy wojskowa 24-woltową. Całkowita masa pojazdu przekraczała 3,5 tony, co kwalifikowało go jako samochód ciężarowy w Europie.
Dalsza produkcja Humvee
Od 2014 roku dostępny jest Humvee C Series, zestaw do samodzielnego montażu pojazdu, w skład którego wchodzi podwozie, aluminiowe nadwozie oraz wnętrze. Nabywca musi samodzielnie wyposażyć pojazd w silnik i inne podzespoły.
Hummer H1 Alpha
W 2005 roku wprowadzono model Hummer H1 Alpha, który był wyposażony w nowy silnik V8 Duramax 6.6 o mocy 305 KM oraz pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów Allison 1000. Model ten był dostępny w roku modelowym 2006.
HUMVEE C-Series
W 2017 roku firma VLF, kierowana przez byłego wiceszefa General Motors Boba Lutza, wznowiła produkcję Hummera H1 pod nazwą HUMVEE C-Series, koncentrując się na eksporcie do Chin.
Dane techniczne
Hummer H1 charakteryzuje się stałym napędem na cztery koła, stalową ramą oraz niezależnym zawieszeniem. Pojazd posiada doskonałe właściwości terenowe, umożliwiając pokonywanie przeszkód takich jak:
- Kąt natarcia: 72°
- Kąt zejścia: 37,5°
- Przechył boczny: 22°
- Głębokość brodzenia: 76,2 cm
Hummer H1 potrafi pokonywać przeszkody o wysokości do 50 cm i zaspy śnieżne do 90 cm. Pojazd wyposażony jest w system rozdziału siły napędowej, który umożliwia przyhamowanie kół tracących przyczepność. Dodatkowe blokady mechanizmów różnicowych można aktywować przyciskiem.