Age of Empires III
Age of Empires III to trzecia część serii strategicznych gier czasu rzeczywistego, stworzona przez Ensemble Studios i wydana przez Microsoft 18 października 2005 roku. Gra wprowadza trójwymiarową grafikę, rozwijając doświadczenia zdobyte podczas prac nad Age of Mythology. Fabuła skupia się na europejskich podbojach w Ameryce, oferując graczom nowość w postaci stałej dostępności broni palnej oraz różnorodnych jednostek walczących bronią białą.
Nowości i zmiany
W Age of Empires III wprowadzono szereg innowacji:
- Faktorie handlowe, umożliwiające kontrolowanie szlaków handlowych oraz zatrudnianie tubylców.
- Metropolie – miasta macierzyste, z których można sprowadzać surowce, wojsko i ulepszenia.
- Trzy rodzaje zasobów: jedzenie, drewno i pieniądze, zastępujące złoto.
- Brak konieczności odniesienia zdobytych zasobów do specjalnych budynków.
Gracze mają do wyboru jedną z ośmiu nacji: Hiszpania, Brytania, Francja, Portugalia, Rosja, Turcja, Niemcy lub Holandia.
Dodatki
- Age of Empires III: The WarChiefs – pierwszy dodatek, wprowadzający nowe nacje: Azteków, Siuksów i Irokezów. Rozbudowuje kampanię jednoosobową i dodaje tryb rewolucji.
- Age of Empires III: The Asian Dynasties – drugi dodatek, który dodaje do gry narody azjatyckie: Japonię, Chiny i Indie.
Odbiór gry
Gra zyskała pozytywne oceny krytyków, uzyskując średnią 81/100 punktów według Metacritic oraz 82,38% w serwisie GameRankings.
Informacje techniczne
- Platforma: Microsoft Windows, OS X
- Wymagania: Procesor Pentium IV 1.4 GHz, 256 MB RAM, 2 GB HDD, karta graficzna z obsługą DirectX 9.0c
- Tryby gry: jednoosobowa, wieloosobowa