Dzisiaj jest 18 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Quake engine

Silnik Quake

Silnik Quake, stworzony w 1996 roku dla gry Quake, był jednym z pionierów w zakresie trójwymiarowej grafiki w grach komputerowych. Opracowany przez Johna Carmacka i Michaela Abrasha, silnik ten obecnie funkcjonuje na licencji GPL.

Silnik przeszedł ewolucję, stanowiąc podstawę dla kolejnych wersji, takich jak Quake II i Quake III, które zainspirowały wiele modyfikacji oraz niezależnych gier. Często jest mylnie określany jako id Tech 1, będący również bazą dla gry Doom.

Podsumowanie

  • Stworzony w 1996 roku dla gry Quake.
  • Pionier trójwymiarowej grafiki w grach.
  • Opracowany przez Johna Carmacka i Michaela Abrasha.
  • Obecnie na licencji GPL.
  • Podstawa dla Quake II i Quake III oraz wielu modyfikacji.

Kategorie

  • Quake
  • Silniki gier komputerowych