Dzisiaj jest 18 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Billboard (reklama)

Billboardy: Definicja i Typy

Billboard to duża tablica reklamowa, wykorzystywana głównie w reklamie zewnętrznej. Może być umieszczana na budynkach lub na przystosowanych do tego słupach. W Polsce stosowane są różne standardowe formaty billboardów, w tym:

  • Billboardy 12 m² (5,04×2,38 m – format europejski)
  • Billboardy 12 m² (4×3 m)
  • Billboardy 18 m² (6×3 m)
  • Billboardy 36 m² (12×3 m)
  • Billboardy 48 m² (12×4 m)
  • Citylighty 1,2×1,8 m (na wiatach przystankowych)
  • Citylighty 1,2×1,8 m (naścienne, wolnostojące)
  • Billboardy 6 m² (w metrze)

W większych miastach można spotkać również megaboardy, które mają powierzchnie powyżej 50 m², a nawet do 300 m², często umieszczane na budynkach.

Galeria

W galerii zdjęć znajdują się przykłady billboardów z różnych kampanii reklamowych oraz miejsc:

  • Billboard kampanii Geralda Forda (1948 r.)
  • Największy billboard w Polsce przy Hotelu Forum w Krakowie
  • Reklama komercyjna obok politycznej w Gorzowie (kwiecień 2010 r.)
  • Billboard z hasłem reklamowym Torunia

Podsumowanie

Billboardy stanowią istotny element reklamy zewnętrznej, oferując różnorodne formaty w zależności od lokalizacji i celu kampanii. Ich różnorodność pozwala na skuteczne dotarcie do szerokiego grona odbiorców.