Dzisiaj jest 17 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Trzaskowski na zakupy, następnie wspólny obiad z Zenkiem Martyniukiem

Rafał Trzaskowski, kandydat na prezydenta Polski, zaskoczył wszystkich nietypowym rozpoczęciem swojej kampanii wyborczej. W ramach pierwszego dnia działań wybrał się do województwa podlaskiego, odwiedzając miejscowości, które dotychczas były bastionami Prawa i Sprawiedliwości.

Zakupy z misją

W Łomży polityk zrobił zakupy w sklepie sieci Chorten, decydując się głównie na lokalne produkty. W jego koszyku znalazły się m.in. chleb babuni z Piątnicy, bułki, nabiał od Mlekovity oraz różnorodne artykuły od OSM Piątnica, w tym jogurt Skyr i twaróg wiejski. Dodatkowo, na prośbę sprzedawczyni, dokupił regionalne faworki, obiecując poczęstować nimi współpracowników. Całkowity koszt zakupów wyniósł 76,65 zł.

Spotkanie z gwiazdą disco polo

Kulminacyjnym momentem był wieczorny meeting w Bielsku Podlaskim z Zenkiem Martyniukiem, znanym przedstawicielem gatunku disco polo. Artysta, który zyskał sławę dzięki występom w mediach publicznych w czasach rządów PiS, zastrzegł sobie poufność rozmowy, zakazując obecności mediów. W krótkiej rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Martyniuk nie zadeklarował poparcia dla Trzaskowskiego, a także zdementował krążące plotki o wspólnym spocie wyborczym.

Na tropie zmiany

Odwiedziny w Podlaskiem mają szczególne znaczenie, gdyż w poprzednich wyborach prezydenckich w 2020 roku Trzaskowski uzyskał w tym regionie zaledwie 39,86 proc. głosów, co było wynikiem znacznie niższym od jego średniej krajowej. Jednakże ostatnie wybory parlamentarne wskazały na spadek poparcia dla PiS o około 10 punktów procentowych, co może zwiastować nowe oblicze regionu.

Ambitne plany na przyszłość

Trzaskowski zapowiedział, że zamierza pokonać 10 tys. km oraz odwiedzić 140 miejscowości w ramach swoich działań wyborczych. Ostatnie sondaże CBOS wskazują, iż cieszy się obecnie poparciem na poziomie 35 proc., wyprzedzając swojego głównego rywala, Karola Nawrockiego, który ma szansę na 31 proc. głosów.

W kontekście tych wydarzeń można zauważyć, że kampania przed wyborami prezydenckimi nabiera tempa, a poruszane tematy, zarówno lokalne, jak i ogólnopolskie, będą miały kluczowe znaczenie dla ostatecznego rezultatu.

O autorze:

Remigiusz Buczek

Piszę tu i tam, a bardziej tu. Zainteresowania to sport, polityka, nowe technologie.
Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie