Philip Kotler – Wybitny Ekonomista i Ekspert w Dziedzinie Marketingu
Philip Kotler, urodzony 27 maja 1931 roku w Chicago, jest amerykańskim ekonomistą i honorowym profesorem Katedry Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University. Uczelnia ta jest uznawana za jedną z wiodących instytucji biznesowych na świecie, specjalizującą się w marketingu.
Działalność Naukowa
Kotler jest autorem wielu podręczników z zakresu marketingu, z których najbardziej znaną pozycją jest Marketing Management, uważana za kluczową lekturę dla studentów tego kierunku. Ukończył studia na Uniwersytecie Chicagowskim oraz uzyskał doktorat w Massachusetts Institute of Technology (MIT), obie prace dotyczą ekonomii.
Poprzez swoją firmę konsultingową, Kotler Marketing Group (KMG), doradza międzynarodowym korporacjom, takim jak IBM, Michelin czy General Electric, w zakresie strategii marketingowych i organizacji działań marketingowych. Prowadzi również seminaria na całym świecie dotyczące zarządzania marketingowego. W 1998 roku został uhonorowany tytułem doktora honoris causa przez Akademię Ekonomiczną w Krakowie.
Tytuły Doktora Honoris Causa
- Uniwersytet w Sztokholmie
- Universität Zürich, 1990
- Athens University of Economics and Business, 1995
- DePaul University, 1988
- Akademia Ekonomiczna w Krakowie
- HEC Paris
- Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu
- Budapest University of Economic Science and Public Administration
- Academia de Studii Economice, Bukareszt
- Akademia Mohylańska w Kijowie
- Universidad Católica de Santo Domingo, 1997
- Uniwersytet Bukareszteński, 2012
Wybrane Publikacje
- Principles of Marketing, 11/E (2006, współautor: Gary Armstrong)
- Marketing Management, 12/E (2006, współautor: Kevin Lane Keller)
- Kotler on Marketing: How to Create, Win, and Dominate Markets (1999)
- Marketing Management: An Asian Perspective (1998)
- Marketing for Hospitality and Tourism (1995)
Linki Zewnętrzne
Kotler ma znaczący wpływ na rozwój teorii marketingu i jego praktycznego zastosowania na całym świecie, a jego prace są uznawane za fundamenty współczesnego marketingu.