Dzisiaj jest 16 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Trasa im. Eugeniusza Kwiatkowskiego

Trasa im. Eugeniusza Kwiatkowskiego

Trasa im. Eugeniusza Kwiatkowskiego to kluczowa droga szybkiego ruchu w Gdyni, która łączy Port Promowy i Kontenerowy oraz bazę Marynarki Wojennej z obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1. Jej budowa została zapoczątkowana 30 sierpnia 1974 roku i trwała z przerwami aż do 12 czerwca 2008 roku. Trasa, znana również jako Estakada Kwiatkowskiego, ma długość 5990 m i jest piątą najdłuższą drogą w Gdyni.

Etapy budowy

I etap budowy

Budowę rozpoczęto w 1974 roku, planując połączenie ul. Piotra Ściegiennego z innymi kluczowymi ulicami. W pierwszej kolejności oddano do użytku estakady nad torami kolejowymi i ul. Opata Hackiego. Prace przerwano w połowie lat osiemdziesiątych, a w 1992 roku podjęto decyzję o odstąpieniu od dalszej budowy.

II etap budowy

W 1995 roku wznowiono prace nad trasą, a 13 listopada 1998 roku oddano do użytku odcinek łączący ul. Morską z ul. płk. Dąbka, o długości 2,316 km.

III etap budowy

W 2005 roku Komisja Europejska zatwierdziła współfinansowanie budowy kolejnej części trasy. Prace rozpoczęły się w 2006 roku, a budową zajmowała się firma Warbud. Zakończono ją w marcu 2008 roku, a długość tego odcinka wynosiła 2,736 km.

Otwarcie trasy

Oficjalne otwarcie trasy miało miejsce 12 czerwca 2008 roku, kończąc niemal 34-letni proces budowy.

Widoki Trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego

Trasa oferuje malownicze widoki na port oraz otaczające tereny leśne, co czyni ją nie tylko ważnym szlakiem komunikacyjnym, ale także atrakcyjnym miejscem dla kierowców.

Podsumowanie

Trasa im. Eugeniusza Kwiatkowskiego to istotny element infrastruktury Gdyni, ułatwiający transport ciężkich ładunków i łączący kluczowe punkty w regionie. Jej budowa, mimo wielu trudności, zakończyła się sukcesem, a trasa stała się ważnym szlakiem komunikacyjnym w Trójmieście.