WSK M06B3
WSK M06B3 to jeden z najpopularniejszych motocykli produkowanych w Polsce, którego produkcja rozpoczęła się w 1971 roku. W latach 1975-1978 wprowadzono nowe modele z „rodziny ptaków”, takie jak „Gil”, „Lelek” i „Bąk”, które różniły się kolorami i pewnymi szczegółami konstrukcyjnymi.
Wprowadzenie do modeli
- Gil – najmniej zmodyfikowany w porównaniu do pierwotnej wersji, najlżejszy (97 kg).
- Lelek – przypominał motocykl terenowy z wysoko zawieszonym wydechem.
- Bąk – stylizowany na soft choppera z wysoko położoną kierownicą.
Produkcja motocykli WSK zakończyła się 31 października 1985 roku, kiedy to z taśmy zjechał ostatni pojazd.
Dane techniczne
- Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, pojemność 123 cm³.
- Moc: 7,3 KM przy 5300 obr./min.
- Moment obrotowy: 9,8 Nm przy 4200 obr./min.
- Skrzynia biegów: 3-biegowa.
- Paliwo: mieszanka Etyliny 78 oktanowej z olejem LUX 10 w stosunku 30:1.
- Zużycie paliwa: 2,8 l/100 km przy prędkości 60 km/h.
- Prędkość maksymalna: około 80 km/h.
- Waga: masa własna 114 kg, długość 2020 mm, szerokość 645 mm, wysokość 1000 mm.
- Opony: 3 × 18, koła wzajemnie wymienne.
- Pojemność zbiornika paliwa: 10,5 l.
Motocykl był wyposażony w teleskopowe zawieszenie przednie oraz bębnowe hamulce. Jego konstrukcja umożliwiała użytkownikom komfortową jazdę, a dzięki zastosowanym materiałom był stosunkowo lekki i zwinny.
Podsumowanie
WSK M06B3 to ikona polskiej motoryzacji, która doczekała się wielu wariantów i wersji. Jego prosta konstrukcja, niska masa oraz charakterystyczny styl sprawiły, że pozostaje w pamięci wielu miłośników motocykli z lat 70. i 80.