Dzisiaj jest 22 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Sytuacja na brzeskim SOR-ze: pacjent filmuje długie oczekiwanie, szpital wydaje oświadczenie

Pacjent brzeski SOR-u opisał swoje doświadczenia po wypadku, w którym doznał urazu głowy. Mężczyzna trafił do szpitala w Brzegu (woj. opolskie) i, mimo zapewnień o szybkiej pomocy, czekał aż cztery godziny, zanim został wezwany przez lekarza. W tym czasie zarejestrował wideo, na którym uchwycił nieodpowiednie zachowanie jednego z pracowników medycznych. Nagranie wzbudziło kontrowersje w sieci, prowadząc do licznych krytycznych komentarzy na lokalnej stronie społecznościowej „Polecam Nie polecam w Brzegu”.

Pacjent w swoim wpisie podkreślił, że po wypadku zgłosił się do szpitala z bólem i zawrotami głowy. Po długim oczekiwaniu został skierowany jedynie na RTG szyi, mimo że powinien być poddany tomografii. Po powrocie z badań i kolejnej godzinie nieróbstwa, zirytowany zapytał, czy w końcu zostanie przyjęty. W odpowiedzi usłyszał polecenie, by ponownie udać się do poczekalni.

Pacjent skrytykował również atmosferę panującą w placówce, zauważając, że niektórzy lekarze zamiast zajmować się pacjentami, rozmawiali i korzystali z internetu. Opisał także, że na pytanie o niewłaściwe zachowanie usłyszał: „kpię z pana”. Ostatecznie, nie otrzymał potrzebnej pomocy i opuścił szpital.

Jak zaznaczył, to nie pierwszy raz, gdy tak go potraktowano – w przeszłości po pęknięciu wrzodu także odmówiono mu pomocy. Podzielił się również nagraniem, które szybko zaczęło krążyć w sieci, zbierając liczne krytyczne opinie.

Jedna z internautek napisała: „Ten szpital już od lat pozostawia wiele do życzenia. Nie rozumiem, dlaczego wciąż funkcjonuje bez jakiejkolwiek reakcji.” Inny pacjent dodał, że również miał złe doświadczenia z tamtejszym personelem, podkreślając brak empatii i odpowiedzialności.

W odpowiedzi na te zarzuty, Kamil Dybizbański, dyrektor Brzeskiego Centrum Medycznego, powiedział, że analizowali sytuację i stwierdzili, iż osoba filmująca nie miała pełnych informacji o przebiegu wydarzeń, a czas oczekiwania podany przez pacjenta był nieprawdziwy. Zapewniono również, że placówka dąży do poprawy jakości świadczonej opieki.

(Źródło: Fakt.pl, „Polecam Nie polecam w Brzegu”, nto.pl)

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie