Ostrzeżenie: Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków! Niebezpieczeństwo czyha za każdym telefonem. Kiedy dzwoni ktoś, kto twierdzi, że reprezentuje naszą instytucję bankową i twierdzi, że nasze oszczędności są w niebezpieczeństwie, pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania. Najlepiej natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie zadzwonić na numer podany na oficjalnej stronie banku. Niestety, coraz więcej osób pada ofiarą przestępstw związanych z nieuczciwymi próbami wyłudzenia pieniędzy.
OSZUSTWO W BRZEGU
Niedawno do policji w Brzegu zgłosił się 54-letni mężczyzna, który stał się ofiarą oszustwa. Otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował go, że jego konto zostało zaatakowane, a pieniądze są zagrożone. Na początku nasz bohater miał wątpliwości co do szczerości rozmowy, jednak przestępca umiejętnie przekonał go do swojej wiarygodności oraz zasugerował, jakie kroki podjąć, aby ochronić swoje oszczędności.
JAK UNIKNĄĆ STRAT?
Podczas długiej rozmowy „pracownik banku” przekazał sprawę koleżance, rzekomej specjalistce ds. zabezpieczeń. Ta z kolei zdołała wywołać w poszkodowanym poczucie strachu, informując go o karze za złamanie tajemnicy bankowej do momentu zakończenia sprawy. W wyniku manipulacji 54-latek wykonał trzy przelewy z dwóch swoich kont, a kiedy postanowił sprawdzić sytuację, okazało się, że reszta środków została zablokowana. Dopiero kontakt z infolinią banku ujawnił prawdę – mężczyzna padł ofiarą oszustwa i stracił ponad 90 000 złotych!
W obliczu takich pułapek kluczowe jest, aby nie działać pod presją, zachować czujność i nigdy nie ufać osobom dzwoniącym, które przedstawiają się jako pracownicy banku. Jeśli masz wątpliwości, rozłącz się i samodzielnie skontaktuj ze swoją instytucją finansową. Pamiętajmy, nasze finanse są w naszych rękach, a oszustów można pokonać tylko poprzez zdrowy rozsądek i ostrożność!
Źródło: Polska Policja