Dzisiaj jest 20 września 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Jak oszuści bankowi skłaniają do zaciągania kredytów? Przypadek z 70 tys. zł i fałszywy pracownik banku

Nowy przypadek oszustwa w powiecie ciechanowskim pokazuje, jak łatwo dać się wciągnąć w pułapki zastawiane przez oszustów działających metodą „na pracownika banku”. Mieszkanka tej okolicy stała się ofiarą sprytnej manipulacji, wierząc w fałszywą narrację o nieautoryzowanym wniosku kredytowym złożonym na jej dane. Aby uratować swoje pieniądze, została nakłoniona do zaciągnięcia kolejnej pożyczki i przelania znacznej kwoty do bankomatu, co zakończyło się utratą 70 tysięcy złotych.

Oszustwo w biały dzień

Do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą perfidnego oszusta. Rzekomy przedstawiciel banku zadzwonił do niej i poinformował, że na jej dane osobowe w innym mieście złożono wniosek o kredyt. Kiedy kobieta wypowiedziała zdziwienie, odpowiadając, że nie składała takiego wniosku, rozmówca przekonał ją, że jedynym sposobem na ochronę jej funduszy jest zaciągnięcie jeszcze jednego kredytu. W efekcie, kobieta, działając w panice, złożyła wniosek na 70 tysięcy złotych i wpłaciła całą kwotę do wskazanego przez oszusta konta, używając kodów do szybkich transakcji, które otrzymała od niego. Fałszywy pracownik „banku” obiecał jej, że następnego dnia sprawę rozwiąże, a ona otrzyma nową kartę kredytową. Gdy odkryła, że mężczyzna, z którym rozmawiała, nie miał nic wspólnego z bankiem, było już za późno.

Jak nie dać się oszukać?

Scenariusze oszustw telefonicznych najczęściej opierają się na strachu i pośpiechu. Oszuści podają się za „pracowników banku” i straszą ofiary rzekomym włamanie na ich konta, żeby wymusić szybkie decyzje. Najczęściej na wyświetlaczu telefonu widnieje numer infolinii banku, co czyni całą sytuację jeszcze bardziej wiarygodną. Każda prośba o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego czy przesłanie kodów systemu płatności mobilnych powinna budzić naszą czujność i być traktowana jako potencjalne oszustwo.

Warto pamiętać, że nasze pieniądze i wrażliwe dane są na pierwszym miejscu. W sytuacji, gdy kontaktujemy się z „pracownikiem banku”, zawsze najlepiej rozłączyć się i samodzielnie skontaktować z infolinią swojego banku, by potwierdzić autentyczność rozmówcy. Nie dajmy się zwieść! Bądźmy czujni i nie pozwólmy na to, by nas oszukano.

asp. Magda Sakowska/ KPP w Ciechanowie

Źródło: Polska Policja

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie