Funkcjonariusze z Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze uratowali młodego mężczyznę, którego życie mogło być zagrożone. 37-latek o swoich zamiarach poinformował w mediach społecznościowych. Po udzieleniu mu niezbędnej pomocy mężczyzna trafił pod opiekę lekarzy.
Komisarz Mateusz Marczak i starszy posterunkowy Igor Powroźnika długo zapamiętają jedną z interwencji, do której zostali skierowani w niedzielę (18 sierpnia). Po godzinie 22.00 dyżurny Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze otrzymał zgłoszenie z Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego o tym, że młody mężczyzna znalazł się w niebezpiecznej sytuacji zagrażającej jego życiu. Z informacji przekazanych przez zgłaszającą wynikało, że na jednej z platform społecznościowych prowadził transmisję na żywo i tam poinformował o swoich zamiarach. Zaniepokojona jego zachowaniem kobieta powiadomiła służby ratunkowe.
Na podstawie szczegółowych informacji podanych przez zgłaszającą policjanci odnaleźli mężczyznę, który przebywał w samochodzie na terenie jednej z zielonogórskich firm. Okazało się, że to 37-letni zielonogórzanin. Oświadczył policjantom, że tak naprawdę nic mu nie zagraża. Jednocześnie opowiedział o swojej trudnej sytuacji osobistej i rodzinnej. Ponadto mężczyzna poinformował policjantów, że jest pod stałą opieką lekarza specjalisty. W związku z tym funkcjonariusze wezwali pogotowie, które zabrało 37-latkowi do szpitala.
Dzięki szybkiej informacji mężczyzna został w porę odnaleziony. Wrażliwości innych, którzy powiadamiają policję o podobnych sytuacjach, pozwala mundurowym podjąć natychmiastowe działania. Interwencje takie jak ta wymagają zaangażowania i błyskawicznej reakcji. Z jednej strony policjanci czują napięcie i stres związany z niepewnością, czy zdążą. Jednocześnie odczuwają radość i satysfakcję, gdy mogą pomóc osobie w potrzebie. Tym razem wypełniając swoje obowiązki, funkcjonariusze pokazali, jak ważne są słowa roty ślubowania, a także hasło przewodnie Polskiej Policji: „Pomagamy i chronimy”. To jest coś, co nadaje sens ich pracy i dodaje „skrzydeł” w codziennej, niełatwej służbie.
Informacja dla osób potrzebujących pomocy
Pamiętajmy, że jeśli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić. Każdy z nas może mieć słabsze chwile. Czasem myślimy, że nic gorszego nie może nas spotkać i nie wiemy, jak poradzić sobie z przytłaczającymi nas problemami. Zawsze możemy zwrócić się do specjalistów, którzy pomogą nam przejść przez trudny okres w życiu. Najlepiej nawiązać kontakt ze specjalistami:
116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu od 14:00 do 22:00.
116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
800 121 212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
podinspektor Małgorzata Barska
Komenda Miejska Policji w Zielonej Górze.
Źródło: Polska Policja