Pepco Group planuje dynamiczny rozwój w krajach Środkowej Europy, zamierzając otworzyć setki nowych placówek, w tym również w Polsce. Grupa przedstawiła swoje ambitne cele na rok 2025, które zakładają m.in. uruchomienie przynajmniej 300 nowych sklepów netto.
PLANY ROZWOJOWE NA NAJBLIŻSZE LATA
W bieżącym roku oraz w nadchodzącym Pepco planuje intensyfikację działań, mając na celu otwarcie wspomnianych 300 nowych obiektów. Przedstawiciele firmy podkreślają, że skoncentrują się głównie na marce Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Kluczowym celem na ten okres będzie dalszy wzrost przychodów, co wpisuje się w ciągłą strategię rozwoju sieci.
WYNIKI FINANSOWE I EKSPANSJA
Pepco Group poinformowała, że przychody firmy w Polsce osiągnęły w roku obrotowym 2023/24 wartość 1,62 miliarda euro. Zauważono jednak spadek o 3,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, mimo wzrostu liczby sklepów o 131, co zaowocowało osiągnięciem liczby 1670 placówek. Grupa wskazuje, że wyniki były zróżnicowane, jednak marka Pepco odnotowała pozytywne rezultaty sprzedaży, co miało miejsce od września do listopada. Klienci docenili atrakcyjne ceny oraz szeroką ofertę artykułów codziennego użytku, co przyczyniło się do dwucyfrowego wzrostu wolumenu sprzedaży.
SPRAWDZONE STRATEGIE
Sieć Pepco rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2004 roku, otwierając 14 sklepów w takich miastach jak Poznań, Gdańsk i Bydgoszcz. Od 2013 roku, firma dynamicznie poszerzała swoje zasięgi w Centralnej i Wschodniej Europie, obejmując m.in. Słowację, Czechy, Rumunię oraz Bułgarię. W ostatnich latach Pepco z powodzeniem wkracza także na rynki zachodniej Europy, takie jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy.
Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla marki, z blisko 1700 sklepami, a jak zapowiada Grupa, liczba ta wciąż będzie rosła w związku z planowaną ekspansją oraz unowocześnianiem wyglądu placówek. Eksperci i klienci z pewnością będą z uwagą śledzić rozwój Pepco, a nieco ironią w głosie można powiedzieć, że wkrótce może zajmować ono palmę pierwszeństwa na polskim rynku dyskontów.